First impressions

3 januari 2018 - Cape Town, Zuid-Afrika

1 januari 2018, 5:30 uur. De wekker gaat, voor ons gevoel veel te vroeg. We hebben een onrustige nacht achter de boeg met al dat geknal in de omgeving. Gelukkig hebben de kids goed geslapen en helemaal klaar voor het avontuur. Na een rustig ritje op de lege snelweg nemen we afscheid van  familie en vrienden die mee zijn gegaan naar Schiphol. We hebben nog even staan lachen bij de bagage-incheckbalie. We waren namelijk stellig overtuigd dat we 23kg p.p. mee mochten nemen als ruimbagage, maar we kwamen er 20 uur voor vertrek achter dat dit het dubbele was J Echt iets voor ons! Dus geen gestress op Schiphol, alles liep op rolletjes. Rosa vond het vliegtuig maar al te interessant. Een eigen ‘iPad’ die je kan opklappen, die vol staat met video’s, spelletjes, puzzels etc.. Ze was een prinses op de blauwe stoel! Juda was in dat geval de prins, want die had een reiswieg aan de wand. Hier heeft hij heerlijk in geslapen, af en toe flesje, even boven de rand kijken naar alle slapende mensen om hem heen en dan zelf ook maar weer slapen!

In het vliegtuigEerste kiekje in Zuid Afrika

Kortom, voor ons allen was het een hele ontspannen reis!

Rond 21.30 landden we op Cape Town International Airport, in een heerlijk temperatuurtje van rond de 20 graden en om 23.30 kwamen we aan in ons appartement. Best gek dat we geen idee hadden hoe de omgeving er uit zag omdat alles donker was.

De volgende ochtend keken we eerst uit het raam en waren we blij verrast dat er een strakblauwe hemel was, de zon, de wijnvelden en de bergen op de achtergrond. Heerlijk dat contrast met het koude en platte Nederland!

In de middag hebben we Wilfred en Christine ontmoet, oud-collega van Marjolein die werken voor YWAM in Worcester. Wat fijn om bij te praten, informatie te krijgen over het reilen en zeilen in dit land terwijl de kids lekker in het zwembad liggen te plonsen! Ook mochten we de cheque overhandigen met het geld wat is opgehaald met de speculaasactie. Tof om te zien en te horen dat dit geld op een goede plek terecht komt!

Die middag hebben we ook onze auto gekregen, een sportieve 4x4 Jeep Cherokee. Dus gelijk maar de auto uitgeprobeerd, maar wel met zweet onder de oksels (en dat was niet van de warmte ;)). Aan de andere kant rijden, stuur aan de rechter kant, schakelen met links, knipperlichten met links, rotonde ook via de andere kant nemen… Kortom, dit was even wennen!

Vandaag zijn we met de auto naar Blouberg-beach geweest. Een prachtige rit door de Durbanville-valley, mooi uitzicht over de oceaan met de Tafelberg als prominente eye-catcher. Heerlijk om even met de voeten in het (koude!!) water te staan aangezien het vandaag erg warm was! Vanmiddag nog even nageplonst in het zwembad bij het hotel en als afsluiting een pizzaatje ter ere van de verjaardag van Marjolein.

Onze nieuwe bolideBlouberg Beach :)

Dus de eerste indrukken: zon, warmte, ontspannen, prachtige natuur, wennen, draai vinden.

Komende week blijven we nog hier in Durbanville, Cape Town. A.s. maandag reizen we naar Worcester en gaan we ons stekkie bekijken voor de eerstvolgende 3 maanden.. Excited!

1. René en Klazien G M:
    3 januari 2018
    Wat leuk om dit te lezen. We zien al weer uit naar de volgende avonturen. Liefs pa en ma.
  2. John en Gerdien:
    Wauw toppers! Geniet!
  3. Corinne ooms:
    3 januari 2018
    Wauw....gaaf om.te lezen...enne gefeliciteerd Marjolein met je verjaardag. Geniet ervan.xxx Corinne
  4. Corine:
    4 januari 2018
    Fijn om even te lezen dat jullie goed aangekomen zijn daar!!!Genietse en 'landse' groetjes
  5. Oom Wim en tante Jannie:
    4 januari 2018
    Hoi avonturiers, best wel interessant lijkt me , zo’n Afrikaanse verjaardag. Gefeliciteerd! Fijn dat jullie er zijn. Erg leuk dat we mee kunnen genieten. Alle goeds gewenst!
  6. Jobert:
    4 januari 2018
    Mooi om jullie verslag te lezen. Be blessed in het verre Zuid Afrika. En geniet enorm van deze periode. We zien jullie volgende verslagen graag tegemoet!!
  7. Petra:
    5 januari 2018
    Buurtjes, waaauw wat gaaf om dit allemaal te lezen. Zo kunnen we echt van alles meegenieten, wat ons allemaal goed doet;-). 😘😘😘
  8. Gertruda:
    6 januari 2018
    Leuk om jullie zo te volgen! Nog gefeliciteerd Marjolein :) Lekker genieten met elkaar! Enne dat links rijden went snel hoor!
  9. Dangremond:
    7 januari 2018
    Leuk om jullie zo te volgen !!! We wensen jullie een mooie tijd !! Hartelijke Groeten Jan en Gerda.
  10. Minka:
    7 januari 2018
    Hoi familie, wat leuk om jullie op deze manier te volgen!
    Marjolein alsnog van harte! Geniet van jullie onderneming!
  11. Mardien:
    8 januari 2018
    Alsnog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Marjolein!
    Vandaag, evenals vorige week, weer zo’n goede reis gehad?
    Warme groet uit het koude Nederland 😊
  12. Harry, Joni, Jari & Norah:
    9 januari 2018
    Hi family, fijn dat alles goed is gegaan 🛫👜en dat jullie op plaats van bestemming zijn.
    Heel veel succes en plezier samen 🌄 en Norah houdt op school wel een oogje 👁 in het zeil hoor 😂. Groetjes vanuit het Veen en extra knuffel 💋 van Norah.